OVER ONS

Wat doen we?

Het hele jaar door werken wij aan de ontwikkeling van een effectieve week, waarin we duurzame ontwikkelingen onder de aandacht brengen van modeminnend Nederland. Via diverse media kanalen en evenementen komen we in contact met de samenleving, waarbij we inspireren en stimuleren tot directe actie ten gunste van een groenere, schonere en eerlijkere mode-industrie. 

We werken samen met een groot aantal individuen, organisaties, overheden, scholen, bedrijven, merken en instellingen om een brede doelgroep aan te spreken en te kunnen bereiken. Hiermee jagen wij de duurzame transitie in deze sector aan. 

We willen ervoor zorgdragen dat mensen van alle achtergronden zich deelgenoot voelen van deze community. Dit doen we door dit onderwerp aantrekkelijk en relevant te maken voor vele verschillende doelgroepen en deze via toegespitste evenementen te bereiken en deelgenoot te maken.

WE ARE THE 
future OF 
FASHION
future

Hoe gaan we te werk?

Al onze activiteiten zijn non-profit. Samen met onze partners zoeken we naar de meest optimale invulling van de samenwerking, en kijken naar de behoeften en interesse van het publiek van onze partners. Hierbij benadrukken wij dat wij geen activistische benadering ambiëren, maar juist op een meeslepende manier willen inspireren en hiermee mensen deelgenoot willen maken van de duurzame modetransitie. Dit kan sec informatief zijn, maar ook door het leren van vaardigheden of juist op een creatieve, spraakmakende wijze.

Wie profiteert hiervan?

De samenleving en de planeet.We kunnen collectief afstappen van de consumptie van Fast Fashion. Onze schadelijke impact op het milieu zal hiermee verminderen, waar we allemaal van profiteren.

TEAM

Cecile Scheele

Initiatiefnemer en bestuurslid

Initiatiefnemer en bestuurslid

De DSFW is ontstaan vanuit haar passie, om de duurzame transitie in de modeindustrie te bespoedigen. Zij werkt al meer dan 10 jaar aan duurzaamheid in deze sector, en daarvoor in andere sectoren. Vanaf 2011 runt zij haar duurzame importbedrijf Goodbrandz, waarbij zij retailers enthousiasmeert om meer duurzame labels in hun winkel te verkopen. In 2014 richtte zij de Dutch Sustainable Fashion Week op om duurzame mode relevanter, toegankelijker en inclusiever te maken voor consumenten.

Alexandra Linn

Programmamanager Jongeren

Programmamanager Jongeren

Alexandra heeft een jarenlange achtergrond in de mode-industrie en werkte o.a.voor verschillende modemerken. Alexandra is gepassioneerd over het ondersteunen van verandering in de mode-industrie en het omarmen van duurzamere manieren van leven en kleden. Zij gelooft dat kleine dagelijkse veranderingen echt een verschil kunnen maken in het verminderen van onze impact op mens en milieu en dat duurzaam leven deel kan uitmaken van ieders leven, op wat voor een manier dan ook.
Alexandra zet zich bij uitstek in om jongeren te informeren en enthousiasmeren in het maken van duurzamere keuzes. Zij zet jaarlijks een breed en inspirerend programma neer binnen de DSFW, samen met verschillende partners met het gemeenschappelijke doel om duurzame verandering teweeg te brengen.

Erika Harms

Partnerships

Partnerships

Erika heeft jarenlang een toonaangevende modezaak in Zeist gehad, waardoor zij deze branche als geen ander kent. Als ondernemer pur-sang wil zij nu graag haar kennis en expertise inzetten voor sociale doeleinden. Onder het mom “serving less fashion waste”, zet zij zich nu in om bedrijven te verbinden en hen deelgenoot te maken van de duurzame transitie.

Nanette Hogervorst

Partnerships & PR

Partnerships & PR

Nanette is de founder van Fashion platform Our World. Ze werkte voor Amnesty International en deed korte projecten voor kleinere ngo’s. In de financiële sector was ze 7,5 jaar actief op gebied
van communicatie en duurzaamheid. Sinds 2015 houdt zij zich bezig met duurzaamheid in de mode. In 2017 lanceerde ze het online magazine Our World. Ze schreef over duurzaamheid,
innovatie en ondernemerschap in de mode-industrie en organiseerde events over deze thema’s.  Voor de DSFW zet zij haar enorme netwerk in voor Public Relations en sponsoring.

Marjolein Mesman

Retailcommunicatie

Retailcommunicatie

Marjolein is een echte retail kenner, trainer en adviseur bij CUBE Retail. Ze is gespecialiseerd in ketensamenwerking en de customer journey van fashion retail. “Wij willen mensen en
organisaties beter maken en impact vergroten, zowel zakelijk als duurzaam.” Vanuit het retail onderzoeksproject Next Fashion Retail onderzoekt zij hoe de retailer zelf zijn aanpak en aanbod kan innoveren: hoe kunnen diensten, expertise, de sfeer en
de unieke retail experience het koopgedrag van duurzame kleding beïnvloeden. Ism de DSFW implementeren zij de ontwikkelde tools binnen het fashion MKB, om hen hiermee te ondersteunen in de communicatie over duurzaamheid.

Monique Drent

Programmamanager Rotterdam

Programmanager Rotterdam

Monique Drent is een pionier op het gebied van circulair ondernemerschap, met een focus op het verduurzamen van de textielindustrie. Ze is mede-oprichter van de The Swapshop. Bij deze keten van kledingruilwinkels kan je kleding ruilen in plaats van
kopen. In 2021 werd Monique verkozen tot één van de meest duurzame jongeren van Nederland in de Duurzame Jonge 100, dankzij haar inzet voor het verduurzamen van de Nederlandse textielindustrie. Binnen de DSFW zet zij zich in voor het programma in Rotterdam.

Janneke Cloosterman

Programmamanager Utrecht

Programmamanager Utrecht

Janneke is sustainable stylist. Ze adviseert rond duurzame mode, en ze leert haar klanten shoppen in hun eigen kledingkast, wat leidt tot 20 of 30 nieuwe combinaties die je niet nieuw hoeft aan te schaffen. In deze hoedanigheid is zij betrokken bij de DSFW en zet zich in voor het programma in Utrecht.

Dutch Design Agency

Branding & website

Branding & website

Wij zijn een creatief bureau gespecialiseerd in branding en werken samen met merken die met creativiteit de wereld willen verbeteren. Met ons multidisciplinaire team van getalenteerde strategen, ontwerpers, digitale experts en merkbouwers zijn wij altijd op zoek naar creatieve manieren om de complexe branding-uitdagingen van vandaag aan te pakken.

Barhey

Webcontent & Social graphics

Webcontent & Social graphics

Ieder jaar staan wij paraat voor de DSFW. Voornamelijk op het gebied van de inrichting van de website van de DSFW en invulling van de social media.

ADVIESCOMMISSIE

Cecile Scheele

Founder/General Manager
Founder/General Manager

De DSFW is ontstaan vanuit haar passie, om de duurzame transitie in de modeindustrie te bespoedigen. Zij werkt al meer dan 10 jaar aan duurzaamheid in deze sector, en daarvoor in andere sectoren. Vanaf 2011 runt zij haar duurzame importbedrijf Goodbrandz, waarbij zij retailers enthousiasmeert om meer duurzame labels in hun winkel te verkopen. In 2014 richtte zij de Dutch Sustainable Fashion Week op om duurzame mode relevanter, toegankelijker en inclusiever te maken voor consumenten.

Jolande Sap

Voorzitter
Voorzitter

De DSFW is ontstaan vanuit haar passie, om de duurzame transitie in de modeindustrie te bespoedigen. Zij werkt al meer dan 10 jaar aan duurzaamheid in deze sector, en daarvoor in andere sectoren. Vanaf 2011 runt zij haar duurzame importbedrijf Goodbrandz, waarbij zij retailers enthousiasmeert om meer duurzame labels in hun winkel te verkopen. In 2014 richtte zij de Dutch Sustainable Fashion Week op om duurzame mode relevanter, toegankelijker en inclusiever te maken voor consumenten.

Ewa Skotnicki

Vice-voorzitter
Vice-voorzitter

De DSFW is ontstaan vanuit haar passie, om de duurzame transitie in de modeindustrie te bespoedigen. Zij werkt al meer dan 10 jaar aan duurzaamheid in deze sector, en daarvoor in andere sectoren. Vanaf 2011 runt zij haar duurzame importbedrijf Goodbrandz, waarbij zij retailers enthousiasmeert om meer duurzame labels in hun winkel te verkopen. In 2014 richtte zij de Dutch Sustainable Fashion Week op om duurzame mode relevanter, toegankelijker en inclusiever te maken voor consumenten.

Jan Van Der Horst

Penningmeester
Penningmeester

De DSFW is ontstaan vanuit haar passie, om de duurzame transitie in de modeindustrie te bespoedigen. Zij werkt al meer dan 10 jaar aan duurzaamheid in deze sector, en daarvoor in andere sectoren. Vanaf 2011 runt zij haar duurzame importbedrijf Goodbrandz, waarbij zij retailers enthousiasmeert om meer duurzame labels in hun winkel te verkopen. In 2014 richtte zij de Dutch Sustainable Fashion Week op om duurzame mode relevanter, toegankelijker en inclusiever te maken voor consumenten.